پروپوزال ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

پروپوزال ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

استراتژی های پاداش
مدیریت پاداش کارکنان
روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران
تاثیر اثربخشی استراتژی پاداش در سازمان
ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش
عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش
ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو
پروپوزال شیوه پرداخت پاداش
پروپوزال شیوه پرداخت پاداش در سازمان
شیوه های پاداش دهی در ایران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

پروپوزال ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    163-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87

 

منابع تحقیق    

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص توسعه انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص توسعه انسانی مبانی نظری شاخص توسعه انسانی دانلود مبانی نظری شاخص توسعه انسانی پیشینه تحقیق شاخص توسعه انسانی ادبیات نظری شاخص توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه شاخص توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه…

  • بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران

    بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران چگونگی شکل گیری تولیدات داروئی کشور وضعیت صنعت داروسازی ایران دانلود مقاله بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران ضعف های درون سازمانی موجود در صنعت داروسازی ایران همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟

    پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟ پاورپوینت كار آفريني چيست وكارآفرين كيست كار آفريني چيست وكارآفرين كيست تعريف كارآفرين از ديدگاه شومپيتر تعاریف کارآفرینی مهمترین نقش های کارآفرین ها در توسعه اقتصادی واجتماعی انواع كارآفريني كارآفريني فردي كارآفريني سازماني…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان

    پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه عدالت سازمانی دانلود پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه عدالت سازمانی با عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه

    پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه دانلود پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه اجزای اصلی یک قرارداد بیمه توافق بیمه ای خطرهای استثنا شده اموال مستثنی شده دلایل استثنا تعریف بیمه گذار فرانشیز ها اهداف فرانشیز فرانشیز ها در بیمه…

  • پاورپوینت بررسی رنگ در معماری

    پاورپوینت بررسی رنگ در معماری پاورپوینت بررسی رنگ در معماری بررسی رنگ در معماری رنگ در معماری مقاله بررسی رنگ در معماری تحقیق بررسی رنگ در معماری تناسب و تاسیر گذاری رنگ بر روند طراحی رنگ در معماری اسلامی رفتن…

  • رهبری، شخصیت و اثر بخشی

    رهبری، شخصیت و اثر بخشی اثر بخشی سازمانی رهبری و اثر بخشی شخصیت و اثر بخشی رهبری، شخصیت و اثر بخشی دانلود مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی دانلود مقالات مدیریت دانلود مقالات رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی

    پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان دانلود پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان پرسشنامه نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استاندارد نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استفاده از…

  • نقش دولتها و جهت گیریهای آنها در روابط بین الملل با تاکید بر منطقه گرایی و مرور سوابق آن

    نقش دولتها و جهت گیریهای آنها در روابط بین الملل با تاکید بر منطقه گرایی و مرور سوابق آن منطقه گرایی نظریه‌های منطقه‌گرایی منطقه گرایی در خاورمیانه ثبات در منطقه گرایی خاورمیانه همگرایی در خاورمیانه نقش ایران در ثبات منطقه…

  • بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی

    بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان گرایش به همجنس گرایی علل گرایش به همجنس گرایی علل گرایش افراد به همجنس…