پرسشنامه نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک

پرسشنامه نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک

پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه اثربخشی بانک
پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد بانک
پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک
پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و اثربخشی بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت

تاثیر فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک رفاه کارگران

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از تحقیق شناسایی تأثیر  فرایند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک رفاه کارگران جنوب شهر تهران می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. از نظر روش استنتاج از نوع  تحقیقات توصیفی است و هچنین از نظرطرح تحقیق از نوع پس رویدادی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل كلیه مدیران و كارشناسان شعب منتحب بانک رفاه کارگران جنوب شهر تهران در نظر گرفته شده است. این جامعه در مجموع 98 نفر بوده و نمونه مورد بررسی 78 پاسخگو برآورد شد.

 

در این پژوهش از پرسشنامه جهت جمع آوری داد های تحلیل استفاده شد.به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است.  پس از پردازش داده ها توسط ابزارها و نرم افزارهای آماری، نتایج زیر حاصل شدند: این نتایج بیان می کند که مولفه های خلق دانش، اشتراک دانش، ذخیره دانش، بهره برداری از دانش، تحصیل دانش بر اثربخشی بانک رفاه کارگران تأثیرگذار است و هرچه به این شاخص ها بیشتر توجه شود اثربخشی بانک رفاه کارگران بهبود می یابد.

 

 

 

3-4-3. تهیه و تنظیم پرسشنامه

پس از جمع‌آوری اطلاعات اولیه و تعیین حیطه‌ها و فرضیات فرعی مربوطه، نسبت به تهیه و تنظیم پرسشنامه برای اعضاء نمونه مورد بررسی برحسب اطلاعات موردنیاز اقدام گردیده است.

در این پرسشنامه به منظور سهولت در كدگذاری، استخراج اطلاعات موردنظر و تعیین روابط پیوستگی یا همبستگی بین متغیرها، سؤال‌ها از نوع بسته پاسخ طراحی گردیده است. همچنین به منظور تعیین شدت موافقت یا مخالفت پاسخ‌دهندگان به هر یك از سؤالات، از مقیاس لیكرت استفاده شده است. لذا پاسخ‌دهندگان به هر یك از سؤالات در 5 حیطه «بسیار زیاد، زیاد، متوسط، كم و بسیار كم» پاسخ داده‌اند. پرسشنامه طراحی شده دارای 51 سؤال است كه پس از بررسی روایی و پایائی آن به تعداد حجم نمونه تكثیر و ما بین اعضاء نمونه آماری موردنظر توزیع گردیده‌است.

 

جدول 3-1- جدول متناظر گویه ها و سؤالات پرسشنامه

مؤلفه

شماره سؤالات

گویه های مربوط به مدیریت دانش

خلق دانش

1 – 13- 14- 15 – 21- 25

تسهیم دانش

2 -6 -16 -23 –  29

ذخیره دانش

5

بهره برداری از دانش

3- 8- 11-  12

تحصیل دانش

4 – 7 -9- 10 –  20  –  27

گویه های مربوط به اثربخشی

میزان رضایت مشتریان

30 – 42 – 46

میزان تسهیل امور جاری

17  – 19 -24 – 34 – 35 – 36 – 39-  40

میزان رضایت كاركنان

38  -41 – 43

میزان دسترسی مشتریان به خدمات

22 – 26 – 37

میزان اطمینان مشتریان

33  -44 – 45

میزان قابلیت اعتماد

18 – 28   –  31   – 32

 

 

3-5. بررسی روایی و پایائی آزمون

3-5-1. بررسی روایی پرسشنامه 

در این تحقیق، به‌منظور مناسب بودن روایی پرسشنامه‌، سعی شد سوالات، ساختار پرسشنامه و نحوه استفاده از جملات، بدون ابهام باشد. پس از طراحی اولیه، به‌منظور افزایش روایی پرسشنامه، از نظرات خبرگان دانشگاهی شامل 7  استاد صاحب نظر  بهره‌برداری شد. همچنین، با توجه به اینكه جامعه آماری تحقیق، شامل افراد خبره مرتبط با موضوع تحقیق است، می‌توان امیدوار بود كه اكثر آنان با این تكنیك آشنا باشند.

3-5-2.  بررسی پایایی پرسشنامه 

برای محاسبه اعتبار یك پرسشنامه، روش‌های گوناگونی نظیر: بازآزمایی، دونیم‌كردن آزمون، محاسبه ضریب آلفای كرونباخ و… استفاده می‌شود.  بررسی اهمیت معیارها توسط خبرگان که شامل 7 استاد دانشگاهی صاحب نظر می باشند تکمیل شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای كرونباخ استفاده شد.

3-6-3. آلفای کرونباخ

 یکی از ویژگی های فنی ابزار جمع آوری داده ها (پرسشنامه ، پایای است. مفهوم ذکر شده با این امر سرو کار دارد که ابزار جمع آوری داده ها در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به ­دست می آورد (آلوین و همکاران،2010).

در این پژوهش به منظور برآورد ضریب پایائی آزمون و تعیین میزان توانایی و قابلیت اعتماد و اعتبار پرسشنامه موردنظر از روش «آلفای كرونباخ» استفاده شده است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری از جمله پرسشنامه یا آزمون‌هایی كه خصیصه‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌كند، بكار می‌رود.

برای محاسبه ضریب آلفای كرونباخ، ابتدا باید واریانس نمره‌های هر زیر مجموعه سؤال‌های پرسشنامه (یا زیر آزمون) و واریانس كل را محاسبه نمود، سپس با استفاده از فرمول زیر، مقدار ضریب آلفا را محاسبه كرد:

j = تعداد زیر مجموعه سؤال‌های پرسشنامه یا آزمون

 Sj  =واریانس زیر آزمون j ام

2S   = واریانس كل آزمون

در این پژوهش، ‌میزان اعتبار آزمون براساس ضریب آلفا برای کل متغیرها معادل 926/0 می‌باشد. یعنی با اطمینان 92 درصد می‌توان به نتایج حاصل از پرسشنامه‌ها اعتماد نمود.

افزون بر این، برای تعیین این كه آیا ابزار سنجش موردنظر (پرسشنامه)، همان چیزی را می‌سنجد كه مدنظر بوده یا خیر، روایی صوری و محتوایی آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین منظور، پرسشنامه‌ها جهت تائید، در اختیار كارشناسان و تعداد اساتید متخصص (تعداد اساتید 7 نفر) ، قرار گرفته و از این طریق روایی صوری تعیین گردیده است، كه البته قابل قبول بوده است. برای تعیین روایی محتوایی نیز از همبستگی میان سؤالات پرسشنامه استفاده شده است. ضریب همبستگی محاسبه شده بیانگر آن است كه همه سؤالات در راستای ارزیابی موردنظر طراحی گردیده و از این جهت روایی محتوایی پرسشنامه‌ها نیز مورد تائید می‌باشد.

نتایج آلفای كرونباخ پرسشنامه

آلفای كرونباخ

مولفه ها

728/0

خلق دانش

821/0

اشتراک دانش

791/0

ذخیره دانش

842/0

بهره برداری دانش

819/0

اثربخشی

 

 

 

 

 

 

  • شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

    شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب شناسی…

  • ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک ملت با DEA

    ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک ملت با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون ترجمه پارسائیان با موضوع گزارش کردن اثرهای ناشی از تغییر قیمت

    پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون ترجمه پارسائیان با موضوع گزارش کردن اثرهای ناشی از تغییر قیمت دانلود پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون ترجمه پارسائیان با موضوع گزارش کردن اثرهای ناشی از تغییر قیمت ماهیت تغییر قیمتها…

  • بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

    بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پایان نامه ارزش ویژه…

  • مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید

    مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید مسئولیت کیفری پزشکان مسئولیت جزایی پزشک مبانی فقهی مسئولیت پزشکان شرایط مسئولیت کیفری پزشک مسئولیت کیفری و مدنی پزشک مسئولیت کیفری پزشکان در حقوق ایران مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات جدید…

  • پروپوزال پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

    پروپوزال پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش پروپوزال erp عوامل کلیدی موفقیت erp پیاده سازی موفق erp در سازمان پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP…

  • عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید

    عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید عنصر معنوی قتل عمد عنصر روانی قتل عمد عناصر قتل عمد قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی 1392 عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات 1392 عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات…

  • بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

    بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان رفتار كاركنان طرحهای تحول اداری رضایتمندی ارباب رجوع بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی رفتن…

  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

    بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

  • نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی

    نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های…