مبانی نظری ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

مبانی نظری ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
مبانی نظری داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

 

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

 

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

 

 

  • بررسی آفات گندم و نحوه مواجه با آنها

    بررسی آفات گندم و نحوه مواجه با آنها آفات گندم حشرات گیاه خوار آفات مهم گندم در ایران اهمیت اقتصادی آفات گندم مدیریت كنترل آفات گندم بررسی آفات گندم و نحوه مواجه با آنها آفات مهم گندم و مدیریت كنترل…

  • مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد

    مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری مدیریت سرمایه در گردش مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری مبانی نظری عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 4

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 4 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • ابعاد و منابع خودکارآمدی و ویژگی های افراد خودکارآمد

    ابعاد و منابع خودکارآمدی و ویژگی های افراد خودکارآمد ابعاد خودکارآمدی ابعاد خودکارآمدی تحصیلی مقاله ابعاد خودکارآمدی منابع باورهای خودکارآمدی خودکارآمدی و تنیدگی تعریف مفهومی خودکارآمدی تعریف عملیاتی خودکارآمدی پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحقیق درباره خودکارآمدی تحقیق در مورد خودکارآمدی رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 2 مبانی نظری سلامت روان تاریخچه سلامت روانی پیشینه خارجی سلامت روانی پیشینه نظری سلامت روان پیشینه پژوهش سلامت روان پیشینه پژوهشی سلامت روان پیشینه خارجی سلامت روان پیشینه تحقیق سلامت روانی مبانی…

  • فساد اقتصادی و چگونگی مبارزه با آن در فرآیند توسعه اقتصادی

    فساد اقتصادی و چگونگی مبارزه با آن در فرآیند توسعه اقتصادی فساد اقتصادی شاخصهای فساد چگونگی مبارزه با فساد اقتصادی فساد اقتصادی در فرایند توسعه اقتصادی شاخص فساد اقتصادی در كشورهای مختلف جهان آثار فساد دركشورهای صنعتی روش های مبارزه…

  • تشکیلات قضایی ناظر بر اطفال و نوجوانان بزهکار در حقوق ترکیه

    تشکیلات قضایی ناظر بر اطفال و نوجوانان بزهکار در حقوق ترکیه بزهکاری اطفال در حقوق تركيه بزهکاری اطفال در تركيه محاكم اطفال در تركيه عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال در حقوق ترکیه…

  • مقاله خواص شیر در سلامت قلب

    مقاله خواص شیر در سلامت قلب شیر سلامت قلب تاثیر شیر در سلامت قلب دانلود مقاله خواص شیر در سلامت قلب آیا خوردن شیرباعث تقویت قلب می شود؟ آیا مصرف شیرهای پرچرب برای سلامتی قلب مفید است؟ همکاری در فروش…

  • سیستم حسابداری

    سیستم حسابداری سیستم حسابداری اطلاعات مالی صورتهای مالی بورس اوراق بهادار دانلود پایان نامه سیستم حسابداری دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته حسابداری با عنوان سیستم حسابداری   چكیده :    حاصل سیستم…

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

    مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم های اطلاعاتی مدل سیستمی سازمان سیستم های اطلاعات مدیریت دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…