بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

عوامل موثر بر رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان
ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی
پیامدهای رضایت شغلی
پیامدهای عدم رضایت شغلی
پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی
پیامد های رضایت وعدم رضایت شغلی
رضایت شغلی و پیامدهای آن

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در مورد رضایت شغلی است و در آن به بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن می پردازد.

 

 

عامل نیروی انسانی همواره به عنوان یکی از عوامل مؤثر در بقای سازمان ها مطرح است .بنابراین شناخت نیازها، انگیزه ها، تمایلات، عوامل رضایت و عدم رضایت کارمندان نه تنها لازم است بلکه جهت اتخاذ سیاست های صحیح، راهبردهای مناسب و برنامه های مؤثر ضروری می باشد. رضایت شغلی، یک حس مثبت و مطبوع و پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه فرد است . این حالت کمک زیادی به سلامت فیزیکی و روانی افراد می کند. از نظر سازمانی ، سطح بالای رضایت شغلی، منعکس کننده جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقای کارکنان می شود.

 

 

لوک 1 معتقد است رضایت مندی شغلی ناشی از ارزیابی شغل به عنوان امری است که رسیدن یا امکان رسیدن به ارزش های مهم شغلی را فراهم می آورد. بنابراین فرد زمانی به طور مؤثر سازمان را در جهت رسیدن به اهداف آن یاری می رساند که ابتدا از شغل و حرفه خود راضی و خشنود باشد و نیز به کاری بپردازد که به آن علاقه مند است  ) فروغی 1386 (، دیدگاه ها و مفهوم ساز یهای متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف » رضایت شغلی «شکل گرفته و توسعه یافته است. 

 

 

تجارب ارزنده ی سازمان های موفق و پیشرو درباره ی ارزش نیروی انسانی مبین اهمیت سرمایه ی انسانی شاغل در آن سازمان هاست . آن ها عظمت و بزرگی سازمان خود را به اندازه ی کسانی می دانند که برایشان کار می کنند و محور اصلی رشد، کسب و کار خود را بر مبنای کارکنان خود بنا نهاده اند ؛ زیرا اگر کارگران جامعه نارضایتی شغلی داشته باشند عواقب اقتصادی آن به شرکت و ملت بر می گردد . چون کار ناخوشایند موجب این می شود که میلیون ها نفر دیگر زندگی محدودتر و فاقد خلاقیت و غم باری داشته باشند.

 

 

 

در حالی که نزدیک به یک قرن از بررسی هایی در مورد رضایت شغلی و انگیزش توسط ثرندایک   در سال 1918 کسی که اولین بار رابطه ی رضایت شغلی را در ارتباط با کار بررسی کرد می گذرد (کاتزل  و همکاران ، 1992) . به اعتقاد روان‌شناسان، انگیزه پیشرفت، میل و اشتیاق یا تلاش و کوششی است که فرد برای دستیابی به یک هدف یا تسلط بر اشیا و امور یا افراد و اندیشه‌ها و رسیدن به یک معیار متعالی ابراز می‌دارد. در انگیزه پیشرفت، نگرش به سوی موفقیت است که اهمیت دارد، نه خود موفقیت، به طوری که ثابت شده است اصولاً با وجود توانایی‌های برابر ، فردی که از انگیزه پیشرفت بالاتر برخوردار است، موفق‌تر است.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
4-2: مفهوم رضایت شغلی کارکنان    
1-4-2: رضایت شغلی    
2-4-2: تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی    
3-4-2: رویکردهای اساسی به رضایت شغلی     
1-3-4-2  الگوی سنتي     
2-3-4-2- الگوی روابط انساني     
3-3-4-2- الگوی منابع انساني     

4-4-2: رویکرد انگيزش در رضایت شغلی    
1-4-4-2: تئوری های محتوايي انگیزش      
2-4-4-2: تئوری دو عاملی هرز برگ     
3-4-4-2:   تئوری سلسله ‏مراتب نيازهاي مازلو     
4-4-4-2: تئوری نیازهای مک کللند     
5-4-4-2: تئوری ای . آر. جی     
6-4-4-2: تئوری مك گريگور     
7-4-4-2: تئوری های فرآيندي انگیزش      
8-4-4-2: تئوری انتظار- ارزش     
9-4-4-2: تئوری تقویت     
10-4-4-2: تئوری برابري 
    
5-4-2:  تئوری های معاصر     
1-5-4-2 : تئوری هدفگذاری     
2-5-4-2 : تئوری اسناد     
3-5-4-2 : – رویکرد عوامل اثرگذار بر رضایت شغلی 
    
6-4-2 : – عوامل سازماني    
1-6-4-2 حقوق و دستمزد     
2-6-4-2: ترفیعات     
3-6-4-2 : خط مشي‏هاي سازماني  
    
7-4-2: عوامل محيطي    
1-7-4-2:  سبك سرپرستي     
2-7-4-2: گروه كاري     
3-7-4-2: شرایط کاری      
4-7-4-2: ماهيت کار     

8-4-2: عوامل فردي     
1-8-4-2-  کاربرد مهارت      
2-8-4-2- سابقه خدمت     
3-8-4-2- سطح تحصیلات     

9-4-2- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی     
1-9-4-2- پیامدهای رضایت شغلی     
2-9-4-2- افزايش بهره وري فرد     
3-9-4-2- افزايش روحيه فرد     
4-9-4-2- تعهد سازماني فرد     
5-9-4-2-  تضمين سلامت فيزيكي و ذهني فرد     
6-9-4-2-  افزايش رضايت از زندگي     
7-9-4-2-  افزايش سرعت آموزش مهارت هاي جديد شغلی 
   
10-4-2- پیامدهای عدم رضایت شغلی:    
1-10-4-2- تشويش     
2-10-4-2-  غيبت كاري     
3-10-4-2-  تاخير در كار     
4-10-4-2-  ترك خدمت:     
5-10-4-2- فعاليت اتحاديه     
6-10-4-2- بازنشستگي زودرس

    
بخش دوم 
5-2: پیشینه تاریخی تحقیق    
1-5-2: تاريخچه مطالعات و تحقيقات انجام‏گرفته پيرامون رضايت شغلی     
2-5-2: سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته در زمينه رضایت شغلی     
9-1- مروري بر مطالعات مربوط در خارج از ايران     
9-2-  مروري بر مطالعات مربوط در داخل ايران     
6-2:  جمع بندی ادبیات پژوهش    
1-6-2: آموزش و رضایت شغلی     
2-6-2: شایستگی کارکنان و اعتماد    
3-6-2: تبادل و تسهیم اطلاعات و رضایت شغلی     
4-6-2: توانمند سازی و رضایت شغلی    
7-2:  نتیجه گیری از ادبیات تحقیق    

منابع

  • پروپوزال ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

    پروپوزال ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • مقاله توحید

    مقاله توحید دانلود مقاله توحید مراتب توحید توحید از منظر اسلام یگانگی خدا از منظر قرآن کریم برهان تمانع چیست ؟ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

  • پاورپوینت بررسی آلاينده هاي مواد غذایي

    پاورپوینت بررسی آلاينده هاي مواد غذایي پاورپوینت بررسی آلاينده هاي مواد غذایي پاورپوینت آلاينده هاي مواد غذایي تحقیقآلاينده هاي مواد غذایي آلاينده هاي مواد غذایي ارزیابی سمیت مواد مهمترین سموم موجود در موادغذایی بیماریهای ناشی از وجود نیترات ونیتریتها درموادغذایی…

  • پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره

    پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره طراحی نما مدرسه پلان طبقات مدرسه تحلیل سایت مدرسه طراحی سکشن مدرسه طراحی سایت پلان مدرسه طراحی معماری یک کلاس درس پویا دانلود پروژه رشته معماری با عنوان…

  • تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی

    تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی مفهوم رضایت مشتری اندازه گیری رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری مدل های اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi شاخص های رضایت مشتری تعریف عملیاتی…

  • پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر انتخاب ویژگی های محصول

    پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر انتخاب ویژگی های محصول پرسشنامه دانش ذهنی پرسشنامه دانش ذهنی محصول پرسشنامه ویژگی های محصول پرسشنامه انتخاب ویژگی های محصول رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از…

  • پرسشنامه اجرای مدیریت مشارکتی

    پرسشنامه اجرای مدیریت مشارکتی پرسشنامه مدیریت پرسشنامه مدیریت مشارکتی پرسشنامه اجرای مدیریت مشارکتی پرسشنامه مدیریت مشارکتی الوانی پرسشنامه مدیریت مشارکتی فیضی پرسشنامه اجرای مدیریت مشارکتی در بانک پرسشنامه اجرای مدیریت مشارکتی در سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت…

  • پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تامین با تاکید بر تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر آن

    پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تامین با تاکید بر تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر آن مدیریت زنجیره تامین پیشینه مدیریت زنجیره تامین سیر تحول مدیریت زنجیره تامین تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر مدیریت زنجیره تامین تاریخچه زنجیره…

  • پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان

    پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان پرسشنامه عضویت مشتریان پرسشنامه وفاداری مشتریان دانلود پرسشنامه عضویت مشتریان دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه رابطه عضویت مشتریان و وفاداری آنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه بین…